כסא מעבדה אנטי סטטי

הטכנולוגיה המודרנית מתבססת ברובה על פיתוח רכיבים אלקטרוניים מורכבים, הנדרשים בשלל הענפים של תעשייה. ואולם, הפיתוח המתקדם של מנגנונים אלקטרוניים מצריך פתרונות יצירתיים לשלל בעיות הנובעות מהפריקה האלקטרוסטטית. כך, פריקה סטטית יכולה להצית גזים דליקים במעבדות ולפגוע ברכיבים אלקטרוניים במהלך הייצור. בנוסף, חשמל סטטי יכול למשוך מזהמים בסביבות נקיות או לגרום למוצרים להידבק זה לזה.

כסאות אנטי סטטיים

פריקה אנטי סטטית בחדרים נקיים

התעשיות הוותיקות בתחומי מוליכות למחצה ואלקטרוניקה מודעים לסוגיה כבר שנים רבות ובעקבות כך יצרו פרוטוקולים ונהלי עבודה אשר מיועדים למניעת נזקי פריקה סטטית. עם זאת, טכנולוגיות מתפתחות המצריכות סביבות חדרים נקיים מחפשות אחר פתרונות יצירתיים אשר יצליחו לבטל את ההיווצרות של הפריקה האלקטרוסטטית שעלולות לפגוע בייצור בסביבות שאינן מבוקרות.

העלות של נזקי הפריקה האלקטרוסטטית יכולה להגיע לסכומי עתק. על כך, במעבדות ובחדרים נקיים מנסים לנקוט בשלל הפעולות כדי למנוע היווצרות חשמל סטטי. ואומנם, גם פעולה בסיסית ביותר, כמו ישיבה, קימה או תזוזה על כיסא מעבדה, גורמת להיווצרות החשמל הסטטי. התופעה מתרחשת כאשר נוצר מגע בין הבגדים של העובד ובין שטח הכיסא. כל עוד העובד יושב על הכיסא ללא תזוזה, מתח חשמלי הינו נמוך. אך כאשר העובד מבצע תנועה קדימה, קם מהכיסא או זז מצד לצד, נוצר מטען אלקטרוסטטי שגורם לעלייה במתחם חשמלי. חשוב לציין שבני אדם אינם חשים במטען סטטי כל עוד הוא נמוך מ – 2000 וולט. עם זאת, הרכיבים האלקטרוניים עלולים להינזק גם בפריקה הסטטית שנמוכה בהרבה מכך.

אחד הפתרונות לסוגיה זאת, המוצע כיום לעובדי מעבדות וחדרים נקיים, הינו כיסא אנטי סטטי.

כסאות אנטי סטטיים ללא משענת

מהו כיסא אנטי סטטי?

כסאות אנטי סטטיים תוכננו במיוחד כדי להגן על העובדים במעבדות, מפעלים תעשייה אלקטרונית ובחדרים נקיים מפני בעיות פריקה אלקטרוסטטית. ליצירת כיסאות אנטי סטטיים איכותיים, נוחים ומעוצבים, משתמשים בחומרי גלם שאינם מוליכים, כגון בדים וגלגלים המונעים היווצרות מטען סטטי. הכיסאות מכילים ספוג אוריטן בתוך המושב והגב, ליצירת חוויית שימוש נוחה ובריאה. הדגש מושם על תמיכה ארגונומית מקסימאלית לעובדים בישיבה או בעמידה. כיסאות אנטי סטטיים חייבים להיות פונקציונליים ואמינים, צריכים להגן על הבריאות  של העובד ולאפשר לו לעבוד שעות מרובות ללא כאבי גב. המטרות המרכזיות של השימוש בכיסאות אנטי סטטיים הינן: בטיחות הסביבה והעובדים, מניעת נזקים למוצר תוך כדי ממזער מזהמים סביבתיים ביישומים בחדר נקי.

תכונות עיקריות של כיסא מעבדה אנטי סטטי

עבור הצוותים של חדרים נקיים המצריכים הגבלת חלקיקים מזהמים או העובדים שעוסקים בסביבת מעגלים אלקטרוניים רגישים, כיסא אנטי סטטי חלק מתוך ריהוט מעבדה חיוני המאפשר הגנה מפריקה סטטית. מעבר לתכונותיו האנטי סטטיות, כיסא אנטי סטטי הינו כיסא בעל אותן איכויות הארגונומיות ואותה רמת הנוחות שמאפיינות כל כיסא מעבדה סטנדרטי איכותי. הכיסאות האנטי סטטיים מיוצרים מבדים מיוחדים באיכות גבוהה, שאינם דליקים ומונעים היווצרות חשמל סטטי.

  • כיסאות אנטי סטטיות מתאפיינים בתכונת הבאות: 
  • משענות גב מתכווננות מוליכות
  • מסגרת ממתכת חזקה ויציבה
  • התאמות גובה פניאומטיות
  • מושבים ארגונומיים