עגלות שינוע למחסן

עגלות קיוט למחסנים | עגלות פלסטיק | עגלות כלוב | עגלות גלילי SMT | עגלות מגשים | עגלות U | עגלות מדפים

ניהול תקין של מחסן מצריך הקפדה על איסוף, ארגון ושינוע המלאי, הן כדי לייעל את העבודה, הן כדי לחסוך מקום והן כדי למנוע פציעות של העובדים והנזק והפגיעה במלאי. לשם כך יש צורך בציוד איכותי המיועד להעברת המוצרים בין האזורים השונים במחסן, במיוחד כאשר המרחב בהם מצומצם, כמו במעברים צרים או במסדרונות. אחד האמצעים המרכזיים להובלת הסחורה באתרי האחסון הינו עגלות שינוע למחסן. ואומנם, על מנת להבטיח את יעילותן, לפני רכישת עגלות שינוע, יש לוודא כי הסוג והדגם הנבחר מתאים בצורה אופטימאלית לצרכים הספציפיים של המחסן.

עגלות שינוע

כיצד לבחור עגלות שינוע למחסן

ראשית כל, יש לאפיין את המלאי של המחסן על פי הפרמטרים הבאים: סוג המלאי, צורתו, משקלו ומידותיו. לאחר מכן, יש לעיין בקפידה במסמכי התקן של דגמי העגלות השונות, כדי לוודא שהציוד הנבחר יתאים לאופי המלאי במחסן וליישומי האחסון וההובלה.

חשוב מאוד לבדוק את הרוחב ועומק של שטח העגלה. שימו לב: לעגלות השינוע הסטנדרטיות יש קיבולת מוגבלת, ומרווח ממוצע מוגדר, בהתאם למספר המדפים.

אם עובדי המחסן נדרשים באופן קבוע להעביר מספר פריטים בבת אחת, מומלץ להשתמש בעגלות עם מדפים מרובים. אפשרות זאת תצמצם את המספר של העגלות הפועלות ותאפשר גישה נוחה יותר למוצרים. לרוב, עגלות שינוע בעלי מספר רב של מדפים נמצאות בשימוש במחסני מזון ומשקאות, פארמה, אלקטרוניקה ועוד.  

פרמטר חשוב נוסף לבחירת עגלות שינוע למחסן עוסק בסוגיית הנגישות. ככל שהגישה לפריטים תהיה קלה יותר, כך כל הפעילות של המחסן תהיה אפקטיבית יותר. לכן, לפני הזמנה של העגלות, יש לענות לשאלות הבאות: כיצד ואיפה הסחורה מאוחסנת במחסן? כיצד ניתן לגשת אליה כדי להרים אותה לעגלה? באיזה קצב מצטבר המלאי במחסן?

עגלות שינוע עם מסגרת פתוחה מאפשרות גישה למוצרים מכל ארבע זוויות. סוג זה של עגלות מאפשר תנאי גישה טובים ביותר ומתאים במיוחד לפעולות עם מחזור העברה גבוה. ואומנם, כאשר הסחורה המועברת רגישה, שבירה, נזילה ו/או דורשת תנאי אחסון והובלה מיוחדים על מנת למנוע פגיעה, עגלות פתוחות אינן מתאימות. עגלות דו-צדדיות שמאפשרות גישה משתי הדפנות הארוכות של העגלה או עגלות תלת צדדיות שמאפשרת גישה רק מצד אחד, אמנם מספקות נגישות נמוכה ביותר אך מאפשרות שמירה והגנה איתנה על המלאי.

 

ניתן לאבזר את עגלות השינוע בתאים נפרדים, שיאפשרו לעובדים להבחין בין מק"טים או סוגי משלוח שונים. בנוסף, בחירת העגלה הנכונה תלויה גם במבנה והסביבה של המחסן. כך למשל, בבחירת מידת העגלות יש לקחת בחשבון רוחב הדלתות, מיקום המעליות, שטח שמחוץ למחסן ועוד. חשוב לזכור כי שימוש בעגלות גדולות מצריך חללים רחבים ומעליות.   

סוגים נפוצים של עגלות שינוע למחסן

עגלות שינוע למחסן נבדלות על פי סוג המדפים והחומרים מהם הן עשויות: מחוטי תיל או מפלדה אל חלד. לכל אחד מסוגים אלה ישנם יתרונות ספציפיים, המתאימים לשימושים שונים.  

היתרון המרכזי של עגלות שינוע עם מדפים מחוטי תיל הינו היכולת למנוע הצטברות אבק ולכלוך ולשמור על זרימת אוויר גבוהה. על כך, עגלות אלה מתאימות לשינוע סחורה שצריכה להישמר נקיה ויבשה בזמן ההובלה, ומשמשות בתעשיות כבדות וקמעונאות.

עגלות עם מדפי נירוסטה (פלדת אל חלד) קלות לניקוי, אינן מושפעות משינויי טמפרטורה וחשיפה ללחות. כמו כן, נירוסטה הינה חומר עמיד וגמיש, שלא מייצר קורוזיה ולא מזהם. בעגלות נירוסטה ניתן להתאים את מפלסי המדפים באופן ארגונומי כדי להקל על הגישה למוצרים, וכמו כן, להוסיף מדפים ותאים בהתאם לצורך, כדי לארגן מספר רב של פרטים בגדלים שונים. בשל תכונות אלה, הן מתאימות בצורה מושלמת לתעשיות המזון או בריאות.